Svalna!

Det jobbigaste som finns kan ju vars att vänta på att kokvattnet ska svalna. Kokar ju vatten till Alices mat, och det känns som att det tar en evighet för det att svalna.

Jag kokar det alltid på kvällen, så finns det så det räcker hela dagen efter. Ganska smart, för då behöver man aldrig tänka på det på dagen och Alice slipper vänta när hon är hungrig.
Men...varje kväll är jag lika dum. Det vore ju rätt smart att koka upp vattnet innan man blir trött på kvällen, så det hinner svalna tills man ska hälla det i flaskorna, eller hur? Men nej, varje kväll gör jag det EFTER att jag har gjort allt annat. Så dumt. Borde jag inte, efter typ två månader, ha lärt mig att göra det tidigare? Haha, jaja.

Nu har det säkert svalnat lite i alla fall. Så nu ska jag hälla upp vattnet i flaskorna, sen ska jag försöka sova. Och hoppas på att jag kan det idag...






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback





RSS 2.0