Segis

Haha, tre dagar sen jag skrev. Ska försöka bli bättre på att skriva oftare.

Hum...igår var jag i skolan i alla fall! Går man på SVOK så har man inget sportlov, nejnej. Haha, men det var riktigt roligt i skolan igår. Tror vi skrattade oss genom nästan hela dagen faktiskt, haha!
Direkt när jag kom till skolan hade min grupp skrivit två papper om hypofys. Och det hade ju inte jag vart med på, eftersom att jag inte var i skolan förra veckan. Så jag fick redovisa något jag inte ens hade skrivit, haha. Men det gick bra! :)

Efter lunch hände det roligaste på hela dagen. Då skulle halva klassen ha HLR (hjärt-lungräddning). Jag hade gått runt och varit nervös för det där hela dagen. För jag trodde att vi bara skulle ha en docka till alla, och att alla andra skulle kolla på medan en person gjorde det. Och då hade jag gjort bort mig helt... 
Men så var det inte! Alla fick en varsin liten docka. Hon hette Mini-Anne, hahaha. Såhär såg hon ut: 


När vi började öva, så fick vi trycka på dockans bröstkorg så hårt som vi trodde att man skulle trycka. Vi visste ju att vi skulle trycka ganska hårt, så det gjorde vi. Sen fick vi ställa in dockan på "vuxen". Det gjorde att dockan klickade till när man tröck så hårt som man skulle. Och det tog ett tag innan man kom ner dit, kan jag säga. Man ska trycka jättehårt! Bröstkorgen ska ner FEM CENTIMETER! Det tycker jag är jättemycket... Läskigt mycket!

Redan när vi fick göra kompressionerna så skrattade alla hur mycket som helst. Vi såg nog rätt roliga ut, haha. Men sen kom det roligaste. Och det var när vi skulle göra inblåsningarna. Man måste ju täcka hela dockans mun med sin egen...så ni kan ju tänka er hur vi såg ut. Hahaha! Alla började asgarva, för vi kunde inte låta bli att kolla på varandra.
Ah, det var riktigt kul.

Juste, tänkte även skriva att HLR är något som alla borde lära sig. Det kan ju faktiskt rädda någons liv, och det är inte svårt alls. 30kompressioner, och två inblåsningar, tills hjälpen kommer. Jättelätt :D haha.

Men nu känns det som att jag har skrivit lite för mycket onödigt, så nu ska jag ge mig. Skriver nog lite mer senare, men nu blir det frukost! :)





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback





RSS 2.0