Sjukling

Hejhej

Den här natten har inte vart så rolig. Alice är jätteförkyld, så jag har inte sovit så mycket. Det har däremot hon gjort! Vaknat till lite då och då bara, typ när hon vill ha mat, och någon gång när hon har haft svårt att andas. Men annars har hon sovit bra, och det är ju skönt för henne i alla fall. 

Hon är täppt i näsan och har jättemycket slem i halsen, så hon låter som en traktor när hon andas. Och ibland får hon små hostattacker, som slutar med att hon inte får luft. Det är jätteläskigt. Men jag vet hur jag ska göra för att hon ska få luft nu i alla fall, känns skönt att veta om något som funkar. 

Så inatt har hon sovit på mina kuddar, så att hon låg högt med huvudet. Och jag har inte velat sova eftersom att hon inte får luft ibland... Så jag låg bredvid och läste, och var beredd på att lyfta upp henne om hon fick en hostattack. 

Det konstiga är att när hon sover så låter det inte så mycket när hon andas, förrän mot slutet, innan hon vaknar. Men när hon sen vaknar blir det väldigt illa. Då droppar jag koksaltlösning i hennes näsa, sen får hon hänga på axeln ett tag. Eftersom att det blir värre när hon ligger ner, speciellt när hon ligger på rygg. Och om hon är hungrig får hon mat, och sen är det nästan bra i både näsan och halsen igen. 
Och sen samma sak igen...
Konstigt! 

Jaja, hon verkar må bättre idag i alla fall. Inte i näsan, men halsen verkar vara bättre i alla fall. Hoppas det går över helt snart. Det är ju synd om min lilla flicka <3

felizia

ne, stackars bäbis! ;(

2011-11-16 | 23:44:40 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback





RSS 2.0