Lista

Alice verkar inte vilja vakna för att äta än. Och jag vill inte gå och lägga mig heller, för då kommer väl hon vakna precis när jag har somnat, haha. Så jag håller mig vaken tills hon vill äta. Brukar äta mellan elva och tolv, så det blir nog snart.. 
Medan jag väntar tänkte jag göra den här listan:

GRAVIDITETEN
När fick ni reda på att du var gravid? Kommer inte ihåg exakt, haha. Men några dagar efter min födelsedag, alltså efter 8/12-10.
Var det planerat? Nje.
Hur gammal var du? 19.
Hade du mycket halsbränna? Nej, inte alls.
Mådde du illa under graviditeten? Jaa.
Hade du mycket foglossningar? Mja, det blev lite jobbigt dom sista veckorna.
Hade du någon hormonrand? Japp. Och den är kvar än!
Hade du sammandragningar? Ja.
Ditt sf-mått som störst? Oj, det har jag glömt! Kan det varit 35 kanske..?
Har du fått bristningar? Nepps.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Jag hade verkligen ingen aning. 
Vad hoppades du på att det var för kön? Spelade ju ingen roll :)
Hade du mycket vätska i kroppen? Haha, ja! Värsta flodhästen...
Hade du några speciella cravings? Lakrits.
Vad gillade du för mat? Inget speciellt, tror jag. Fast jag var nog ovanligt sugen på fisk...
Någon maträtt du avskydde? Hamburgare!
Behövde du kissa ofta? Heeela tiden..
Hur mycket gick du upp i vikt? 11kg tror jag.
Är du nöjd över din graviditet? Jadå :)
Var du rädd för förlossningen? Näe. Lite nervös på slutet bara.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Ville att det skulle gå lagom fort. Annars tänkte jag inte så mycket på det.. Ville ta det som det kom :)

FÖRLOSSNINGEN
När startade din förlossning?
Vet inte exakt tid. Men på natten/morgonen den 15augusti.
Gick du över tiden?
Ja, fyra dagar. 
Hur startade din förlossning? Med värkar.
När åkte ni in? 14.45 kanske? Vi var framme 15.15 iaf :)
Hur lång tid tog det? Fyra timmar.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 3cm.
Hade du någon bedövning/smärtlindring? Badade när vi kom in, men det gillade jag INTE. Sen lustgas.
Tyckte du att värkarna gjorde ont? Ja..
Grät du? Inte av smärtan. Men när hon kom ut och jag fick se henne - då grät jag.
Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? 3-5min. Sen tätare och tätare..
Vem var med på din förlossning? Jimmy.
Hade du ont efteråt? Ja, men inte så farligt.
Vad tyckte du var jobbigast? I bilen påväg in. Inte skönt att sitta i en bil och ha ont..
Är du nöjd över din förlossning? Jadå!
Blev du sydd? Ja, lite.
Dragen med sugklocka? Nepps.

BEBISEN
Mådde bebisen bra när den kom ut?
Ja :)
Vad blev det för kön? Flicka :)
Vad vägde han/hon? 3060g.
Hur lång var han/hon? 48cm.
Huvudomfång? 34cm. 
Ville bebisen amma på en gång? Efter en stund bara :)
Hade bebisen gulsot? Ja.
Mådde bebisen bra under bb-tiden? Jadå :)
Vad fick han/hon för namn? Alice.
Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Ja, vi var överens. Det var ett namn som båda gillade, då blev det det :)
Hur ser du på förlossningn idag? Jag tycker det gick jättesnabbt när det väl kom igång, och det tycker jag var bra!




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback





RSS 2.0